INFORMATION TILL UTSTÄLLARE


Att ställa ut på Hälsomässa i Norrköping är fantastiskt. Här möter du besökare som aktivt beslutat att besöka mässan. Det personliga mötet mellan dig som utställare och besökare ger oöverträffade möjligheter att möta och bygga relationer med blivande och nuvarande kunder. Hälsomässan lämpar sig utmärkt för varumärkesbyggande och produktlanseringar och även försäljning på plats. Effekten av deltagande på mässan kan visa sig långt efter mässan. Du har sått ett frö hos besökaren, som sakta gror och växer till ett beslut. Kontakta oss och var med du också om du har produkt eller tjänst som handlar om hälsa!

1. Anmälan
Anmälan via knappen nedan eller E-post till event@aqm.se
När du anmäler dig till mässan innebär det att du accepterar villkoren nedan.
Eftersom vi eftersträvar ett brett utbud med mångfald för besökarna förbehåller vi oss rätten att godkänna endast ett fåtal utställare per produkt/behandling enligt ”först till kvarn”- principen, med kölista som gäller vid eventuella återbud. 

Anmälan är bindande och betalning sker efter godkänd anmälan, varefter ni bjuds med i en speciell grupp på facebook för utställare till Hälsomässan. 

2. Pris
Alla mässplatser är inomhus i samma byggnad. Vi måste veta hur stor yta du behöver vid anmälningen så vi kan planera utrymmet.
Vi ber att få återkomma om priserna.
Golvyta per 2x2 meter:
Bord 180 x 70:
Bord 120 x 60:
Stol:
El (tag med egen förlängningssladd): Begränsad tillgång till uttag.

Vill ni hålla föreläsning eller ha ett annat rum för prova-på-behandling så har vi olika rum för det i formen av konferensrum per 45 minuter (först till kvarn gäller om du önskar en speciell storlek):
Stort (ca 50 besökare):
Litet (ca 25 besökare):

I mån av plats kommer vi att ha en uppvisningsyta tillgänglig för uppvisningar.

Som utställare och föreläsare blir du publicerad på hemsidan och inplanerad i föreläsningsrum samt utställningsplats så fort vi har fått in din betalning.

Skadar ni utrustning som ni hyrt måste vi betala det och kommer fakturera er för det.

Avgift betalas enligt datum på faktura och avgiften återbetalas ej.

 3. Marknadsföring och försäljning
Annonsering kommer att ske i lokala tidningar, affischer, på hemsidan, event på facebook, Event Östergötland samt på flera andra eventsidor på internet och våra bilar.

För att eventet ska nå ut till så många som möjligt ser vi också att ni utställare markandsför mässan så mycket som ni kan via facebook, era hemsidor och affischering. Tillsammans hjälps vi åt att dra besökare till varandra mycket bättre än all annonsering kan åstadkomma.

Vi förbehåller oss rätten att neka försäljning av produkter/tjänster som ej angivits i verksamhetsbeskrivningen i anmälan eller inte överensstämmer med andan i arrangemanget och som kan uppfattas som stötande eller är utanför vad lagen tillåter. Samt att justera text till er presentation på hemsidan.

 4. Disposition av utställarplatser
Utställarplatserna är utplacerade, märkta och tillgängliga från 08.00 på utställningsdagen och ni måste vara klara 15 minuter innan mässan öppnar. För de som har möjlighet finns möjlighet att "möblera och ställa iordning" sin monter på fredagen enligt tid som meddelas i den speciella facebookgruppen för utställare. Vi ber er även acceptera jämkningar om utrymme som kan förekomma. Tänk på att ta med duk till bord och förlängningssladdar och skarvdosor.

Utställare får inte avvika från sin plats före stängning klockan 17.00.

Arrangören är inte återbetalningsskyldig i samband med el- eller vattenavbrott.

5. Föreläsningar

Föreläsningspass är 50 minuter. Föreläsningar påbörjas jämna klockslag. Tio minuter innan nästa föreläsning måste ni avsluta och lämna plats för nästa.
På plats finns det en projektor som måste delas mellan rummen. Ta gärna med en egen om du har. Först till kvarn gäller vid bokning och behov av projektor.

6. Renhållning
Arrangören ansvarar för den allmänna renhållningen. Utställare ansvarar för renhållning av den förhyrda ytan som avser allt eget material samt grovstädning efter stängning. Sopsäckar mm tillhandahålles av arrangörerna och lämnas vid anvisad plats.

7. Försäkringar
Utställare tecknar och bekostar själv den försäkring som gäller för dennes utställda produkter. Skador på eller genom utställda föremål orsakade skador inom utställnings-området regleras av den berörda utställaren.

Arrangören ansvarar inte för skada orsakad av fel eller försummelse. Varje utställare har ansvar för sitt utställningsområde. Detta inkluderar varor och inventarier.

Parterna ska eftersträva att lösa eventuella tvister på ett fredligt sätt. Tvister som ej kan lösas ska avgöras enligt den gällande lagstiftningen.

 8. Parkering
Det går att lasta in från kortänden rakt in i hallen. Se till att lämna fritt utrymme för varandra!
Parkering efter inlastning kan göras på baksidan samt parkeringsplanen.

 9. Övrigt
* Skärmväggar mellan utställares ryggar ingår, men får ej belastas eller tejpas på. Förstörda skärmar kommer vi att skicka faktura på. I sidled finns ingen skärm mellan utställare att ordna eller hyra av oss. Meddela oss om ni har med behandlingsbänk eller skärmvägg då detta har betydelse för er placering så ni får plats.
* Meddela om ni har behov av vatten eller annat som vi behöver veta när vi planerar.
* Vi ser gärna att alla utställare erbjuder någon form av ”mässpris” på försäljning, prova-på- behandlingar och föreläsningar.
* Enklare maträtter som smörgåsar, kaffe och fikabröd kommer att säljas på mässan.
* Vi tänker på miljön och vill att ni hjälper till att minimera negativ miljöpåverkan.
* Vi bidrar alla med gott humör för en god stämning bland utställare och besökare!

 Karta

 

Här kommer snart en bild vi hoppas att ni sparar hem och använder i er del av marknadsföringen.

TACK FÖR HJÄLPEN ATT SPRIDA EVENEMANGET PÅ FACEBOOK OCH ANDRA MEDIER!

 

Besök oss på Facebook

 

knapp
© Copyright AQM Hälsoeffekt AB